čtvrtek 14. března 2013

Nové zaměstnání

Pracovní zařazení: otec
Zhodnocení zkušební doby: Celkem se osvědčil. Alespoň natolik, že jiného ňoumu není nutno shánět.

Mám nové zaměstnání.

Po dvou měsících a dvou týdnech musím uznat, že je to dřina. Víte, já to vždycky tušil a od dvou let půlčíka, kdy jsem s ním byl rok na rodičovské dovolené, jsem to i věděl. Kamarádům jsem to často říkal, ale takhle veřejně jsem to, myslím, ještě nikdy neprohlásil. Slovo dovolená je ve spojení mateřská, rodičovská či otcovská více než scestné. Opravdu jde o zaměstnání na plný úvazek. Mnohdy si připadám jako na nějakém vysokém manažerském postu. Synchronizovat stravování, údržbu, hygienu, návštěvy úřadů, lékařů (a to jsme zatím ještě nedospěli ke správnému  vytěžování dětských hřišť) je téměř nadmužský úkol. Říká se, že ženy, na rozdíl od mužů, dokáží dělat více věci najednou. V tomto směru jsem si vždy přišel výjimečný. Měl jsem za to, že já k tomuto mám vlohy také. Usuzoval jsem podle mé schopnosti zároveň jíst a sledovat televizi (většinou bez pobryndání). Ale pro toto zaměstnání je takto rozvinutá schopnost zcela insuficientní. 

Každé ráno vstanu s prvním zavrněným argumentem čtvrťáčka, abych se připravil na jejich stupňování. Zavřu se u nás ve firmě do místnosti číslo 00, kde následně provedu rychlý brainstorming. Pak už jen čekám na kolotoč příkazů a povinností, který dřív nebo později přijde. Většinou je to dřív. Ještě žádný z mých předchozích šéfů si na mě nedovolil řvát tak, jako ten můj současný - čtvrťáček.

Dělat si o předchozím večeru (nebo spíše noci) nějaké konkrétní časové plány na druhý den či si dokonce rozvrhovat den celý tak, jak by to měl správný manažer dělat, je holý nesmysl. Lze si třeba naplánovat, že v pondělí, v úterý nebo ve středu zajdeme tam a tam nebo, že ve středu, čtvrtek či pátek vytřu komplet podlahu v té naší 4+1 firmě, ale i tyhle plány se dost často zbortí jako domeček z karet, a pak je každý všední den nutno vytírat jednu místnost a každý druhý den volat do tam a tam a tam se pokoušet získat další termín schůzky, přičemž se snažíte, abyste byl přes řev šéfa, který už se u nafukovacího válce začal nudit a potřebuje přemístit k nějaké zajímavější hrací pomůcce, slyšet.

Ještě než pro dnešek skončím, vrátím se k výše zmiňované kosmetice podlahových krytin. V nedávné době jsem šéfovi udělil, myslím si, trefnou přezdívku. Tedy pořád je to šéf, takže jsem si netroufl uchýlit se k jakýmkoliv vulgarismům. Vzal jsem tedy zavděk jazykem páně Napoleona a překřtil čtvrťáčka na pobliothèque. Je ale zajímavé jakou dokonalou schopností provést tento svůj úkon právě v místnosti, ve které bylo zrovna ten den vytřeno, disponuje. Inu nadarmo asi nebyl jmenován šéfem této firmy.

Doufám, že tentokrát mi pracovní povinnosti dovolí ozvat se příště dříve než po pěti měsících. Ale určitě to znáte. Zkušební doba je prostě náročné období a tak je taky zapotřebí se k němu stavět.

5 komentářů:

  1. Výborně jsem se pobavila!! Tohle budu přeposílat všem, co budou mít někdy pocit, že je mateřská dovolená děsná pohoda a "co jako vlastně celý dny teda dělám?!" A snad se šéf (:-D) brzy naučí, že chlastat je třeba s mírou - a to i mlíko ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jako chlap, přestože vychovaný velmi pořádkumilovnou matkou, koukám oproti spoustě žen výrazně shovívavěji na to, co už je nepořádek. Prostě se s nějakým tím bincem moc netrápím... :)

      Vymazat
  2. Musim si taky trochu postezovat, nase sefova je nekdy fakt strasna, takhle prisnou jsem jeste nikdy nemela :-). Setrime s kolegy na kurs time managementu...

    OdpovědětVymazat
  3. Strašně fandím vaší firmě, doufám, že pan šéf se umoudří a dovolí mimopracovní aktivity jako třeba podobný příspěvek na blog.

    OdpovědětVymazat